• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

DeadCalm

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
15 September 2017
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
60
Poäng
187
Varje månad jag hade betalningsanmärkning så sjönk mitt betyg den första varje månad, kan det ha någon betydelse montro? Har ej haft anmärkning sedan januari i år och heller ingen sänkning just den första efterföljande månader
Det är samma för mig. Sedan min sista anmärkning försvann i maj har betyget varit stadigt på 2,8. Nu i augusti försvinner även historiskt skuldsaldo, blir spännande att se hur mycket det gör :)

När jag hade anmärkningar sjönk betyget med 0,1% varje månad, och när en anmärkning försvann så hoppade det någon procent.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Ni som hängt här kanske uppfattat att jag fick ju ett samlingslån beviljat av collector på 407k med en 12% ränta när jag sökte. Hade då nuvarande blanco på drygt 500k. 318k inkomst. 69k underskott. Uc betyg 0.3.

Kontaktade bank Norwegian igår och ville veta varför dom inte ens kom med ett bud. Lite kort sagt. Kalkylen höll inte. Asså hur fasen kan dom neka? Dom ä ju typ ökända å godkänna halvtaskiga upplägg. Medans collector som i mina ögon ä mycket seriösa godkänner.. En gåta att dom inte ens erbjöd lägre summa
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ni som hängt här kanske uppfattat att jag fick ju ett samlingslån beviljat av collector på 407k med en 12% ränta när jag sökte. Hade då nuvarande blanco på drygt 500k. 318k inkomst. 69k underskott. Uc betyg 0.3.

Kontaktade bank Norwegian igår och ville veta varför dom inte ens kom med ett bud. Lite kort sagt. Kalkylen höll inte. Asså hur fasen kan dom neka? Dom ä ju typ ökända å godkänna halvtaskiga upplägg. Medans collector som i mina ögon ä mycket seriösa godkänner.. En gåta att dom inte ens erbjöd lägre summa
Hur dom kan neka är ingen större gåta, du var ju på gränsen på collector, du fick ju inte kortet på 10k, så nära gränsen tycks du varit. Norskarna kan ha en kalkylränta på någon procent högre och då gick det inte runt, förutsättningaena i övrigt kanske inte tilltalade, så domprövade inte på lägre summa:)
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Enligt mina högst personliga erfarenheter av långivare drar jag slutsatsen att Norweigan inte tolererar för högt underskott (vilket du inte kan anses ha @Gamblewhore) och alltför hög belåningsgrad i förhållande till inkomst.
Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen: De har aldrig erbjudit mig ngt lån heller och jag är överbelånad, måste vara det.
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Ner från 9,35 till 9,17... Under augusti försvinner sex av mina elva anmärkningar (de fem återstående är samtliga över 2 år gamla). MÅSTE få ner betyget ett antal snäpp för att bli beviljad sexsiffrigt hos Balanzia. Denna spänning bräcker ju med råge kickarna från det gamla spellivet. Men usch, det måste verkligen hända nåt denna månad.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 319
Mottagna reaktioner
1 355
Poäng
997
Enligt mina högst personliga erfarenheter av långivare drar jag slutsatsen att Norweigan inte tolererar för högt underskott (vilket du inte kan anses ha @Gamblewhore) och alltför hög belåningsgrad i förhållande till inkomst.
Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen: De har aldrig erbjudit mig ngt lån heller och jag är överbelånad, måste vara det.

Instämmer. Då ett BN lån på typ 350 kkr ”kostar” ca 6-7 kkr/månad, så får de nog inte ihop sina kalkyler om man därutöver har andra lån.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 319
Mottagna reaktioner
1 355
Poäng
997
Ner från 9,35 till 9,17... Under augusti försvinner sex av mina elva anmärkningar (de fem återstående är samtliga över 2 år gamla). MÅSTE få ner betyget ett antal snäpp för att bli beviljad sexsiffrigt hos Balanzia. Denna spänning bräcker ju med råge kickarna från det gamla spellivet. Men usch, det måste verkligen hända nåt denna månad.

Spännande. Håll oss uppdaterade :)
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Enligt mina högst personliga erfarenheter av långivare drar jag slutsatsen att Norweigan inte tolererar för högt underskott (vilket du inte kan anses ha @Gamblewhore) och alltför hög belåningsgrad i förhållande till inkomst.
Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det igen: De har aldrig erbjudit mig ngt lån heller och jag är överbelånad, måste vara det.

Okeej. För man har ju läst mycket å tycker folk med sämre betyg fått erbjudanden av dom. Dock ä ju uppenbart inte uc betyget i närheten av allt. Utan andra faktorer har ju spelet större roll har man fått lära sig nu på kort tid när man börjat involvera sig mer i detaljer å historik.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Okeej. För man har ju läst mycket å tycker folk med sämre betyg fått erbjudanden av dom. Dock ä ju uppenbart inte uc betyget i närheten av allt. Utan andra faktorer har ju spelet större roll har man fått lära sig nu på kort tid när man börjat involvera sig mer i detaljer å historik.

Jag antar att bankerna har kalkylräntor även för blancolån. När man söker bolån är det i alla fall så - de räknar ut om du har pengar över så att du klarar dig när utgifterna för lånet är betalade, men de räknar inte med dagens ränta utan med en kalkylränta som är mycket högre. Räntan är ju som regel rörlig, och de vill att du klarar en räntehöjning.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Nu syns endast mitt bolån på UC, ett rätt stort sådan. Tidigare hade jag endast ett blanco på 30k.
Gick från 0.6 till 0.3.

Antar att det kan förbättras när mina FF försvinner, tror jag har 2 eller 3 st.
Kan man nå 0.1 med maxat bolån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp